• Vacatures
  • Welkom bij SV Schalkhaar!
  • Contact
SV SchalkhaarSV SchalkhaarSV SchalkhaarSV Schalkhaar
  • Home
  • SV Schalkhaar
    • Nieuws
    • Corona protocol
    • Agenda
    • Hoofdbestuur
      • Hoofdbestuur
      • Beleidsplan
      • Jaarverslag 2018-2019
      • Jaarverslag 2016-2017
      • Jaarverslag 2015-2016
      • Jaarverslag 2014-2015
      • Reglementen
    • Commissies
      • Commissie Voetbal
        • Jeugdcommissie
        • Introductie voor ouders
        • Handleiding Kader Jeugd
        • Leeftijdscoördinatoren jeugd
        • Richtlijnen BVO’s
        • Sportiviteitsbeleid
      • Commissie Handbal
        • Commissie Sfeer
        • Commissie Groei
        • Commissie Technische Zaken
        • Commissie PR & Communicatie
      • Commissie Exploitatie
      • Commissie Sponsoring
        • Vrienden van SV Schalkhaar
      • Commissie Communicatie
      • Commissie NSA
        • Niet Sport Activiteiten
      • Commissie Ethiek
        • Privacy protocol SV Schalkhaar
        • Gedragsconvenant
    • Organogram
    • Vacatures
    • Historie
    • Contact
  • 75-jarig Jubileum
    • Nieuws
    • Agenda
    • Theo Hagen Jubileumloop
    • Bistro De Horsterhoek
    • Vrijwilligers
    • Sponsoring
    • Merchandise
    • Donatie
  • Voetbal
    • Nieuws voetbal
    • Programma & Uitslagen
    • Afgelastingen
    • Jeugd informatie
      • Leeftijdscoördinatoren jeugd
      • Jeugdcommissie
      • Introductie voor ouders
      • Handleiding Kader Jeugd
      • Indelingsbeleid seizoen 21/22
    • Selectie
      • SV Schalkhaar 1
      • SV Schalkhaar Dames 1
      • SV Schalkhaar 2
      • SV Schalkhaar 3
    • Lid worden?
      • Lid worden?
      • Afmelden
      • Contributie Reglement
      • Dispensatie KNVB
      • Trainingsschema
  • Handbal
    • Nieuws handbal
    • Corona protocol handbal
    • INFO brieven
    • Selectie
      • Dames 1
    • Lid worden?
      • Lidmaatschap
      • Gratis meetrainen
      • Contributie
      • Opzegging
    • Trainingsschema
    • Introtrainingen
    • Jongenshandbal
    • Spelregels Handbal
    • Sporthallenlijst
    • Beachhandbal
    • TAKT Regiohandbal
  • Biljart
    • Lid worden?
    • Historie
    • Dinsdaggroep
    • Woensdaggroep
    • 10 OVER ROOD TOERNOOI
  • Jeu de Boules
    • Lid worden?
    • Spelregels Jeu de Boules
  • Ledeninfo
    • Lid worden?
      • Lid worden voetbal
      • Lid worden handbal
      • Lid worden biljart
      • Lid worden jeu de boules
    • Stage
    • Vrijwilliger worden?
    • Vrijwilliger van het jaar
    • Kantine
      • Reserveringsaanvraag kantine SV Schalkhaar
      • Bardiensten
      • Evenementen
    • Kleding + Materialen
    • Velden
      • Accomodatiegebruik
      • Gebruik Kunstgrasvelden
      • Huur Velden
    • Verzorgingsteam
    • Reiskosten
    • Commissie Ethiek
      • Privacy protocol SV Schalkhaar
      • Gedragsconvenant
    • Agenda
  • Webshop
    • Jubileum shop
    • Voetbal shop
    • Handbal shop
  •      

Kleding + Materialen

Belangrijke documenten

Bruikleenovereenkomst kleding 2019-2020
Bruikleenovereenkomst materialen 2019-2020
Wasvoorschriften
Instructiekaart materialen

Kledingprocedure

Seizoen 2019-2020

Inleiding
SV Schalkhaar streeft als vereniging naar een professionele uitstraling en daartoe behoort ook uniformiteit en herkenbaarheid in de kleding, ook wat betreft de sponsoring. Ieder als speler geregistreerd lid betaalt jaarlijks een verplichte financiële bijdrage per seizoen. Deze verplichte bijdrage wordt aan het begin van het seizoen automatisch geïncasseerd en is in de contributie opgenomen. SV Schalkhaar stelt voor elke speler een kledingpakket beschikbaar. De kleding is eigendom van SV Schalkhaar. Voor sommige (selectie-) teams is het pakket wat uitgebreider, maar minimaal bestaat het pakket uit een wedstrijdshirt, een wedstrijdbroekje en een paar wedstrijdsokken. Voor keepers wordt een compleet keeperstenue beschikbaar gesteld.

Algemeen
Het kledingpakket gaat enkele jaren mee. Bij de start van het seizoen wordt een teamtas met de genoemde wedstrijdkleding aan het team uitgereikt en aan het eind van het seizoen op nader te bepalen data weer ingeleverd. Voor ontvangst en inlevering wordt door de leider een bruikleenovereenkomst getekend, daartoe gemachtigd door de leden respectievelijk de ouders/verzorgers van de jeugdleden. Het team heeft een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor teamtas en wedstrijdkleding. Gedurende het seizoen is de leider het aanspreekpunt.  Alle selectiespelers moeten een borg van € 100,00 betalen, aangezien zij naast het basis kledingpakket ook nog andere kleding/materialen krijgen. Deze borg wordt ingehouden door de ledenadministratie. Bij inlevering in verband met einde selectie of einde lidmaatschap krijgt men de borg terug. Bij niet inleveren, vermissing of beschadiging zal de borg niet of deels worden terugbetaald.

Verantwoordelijkheid/Coördinatie
De eindverantwoordelijkheid voor de kleding ligt bij het Hoofdbestuur. Budgetbewaking, beheer en uitgifte van alle kleding is de taak van de Kledingcommissie.
Dagelijks aanspreekpunt is José Ellenbroek (mailadres: kleding@svschalkhaar.nl). De leeftijdscoördinatoren, de vertegenwoordiger van de seniorenteams, de trainers en leiders ondersteunen desgevraagd de kledingcommissie ten behoeve van een goede, praktische uitvoering.

Spelregels
Aangezien de sportkleding eigendom blijft van de vereniging, is het goed te weten welke regels van toepassing zijn bij het gebruik van de sportkleding. Daartoe zijn de volgende spelregels vastgesteld:

1. De leider(s) van een team teken(t)(en) namens het team voor ontvangst bij de uitreiking van teamtas en wedstrijdkleding. Eén ondertekend exemplaar houdt de leider zelf, het andere wordt gearchiveerd door de kledingcommissie.

2. De wedstrijdkleding wordt na iedere wedstrijd door de leider (of een andere door de leider aangewezen persoon) ingenomen, gecontroleerd en in de teamtas gedaan. De leider stelt een wasschema op waarbij het uitgangspunt is, dat het gezamenlijk wassen van de kleding steeds door ouders c.q. verzorgers geschiedt. Dit vanwege kleurbehoud, uniformiteit en een kleiner verliesrisico. Bij de eerstvolgende wedstrijd wordt de gewassen kleding weer uitgereikt aan de spelers. Het staat de leider(s) vrij binnen of buiten het team een persoon een wasvergoeding te geven voor het wassen van de kleding. De kosten komen daarbij ten laste van het team. Hierover dient echter wel overeenstemming binnen het team te zijn.

3. Wasvoorschrift: Om zolang mogelijk plezier te hebben van de bedrukte kleding dienen bij het wassen de volgende punten in acht te worden genomen:

    • altijd de wasvoorschriften die in het innaai-etiket staan opvolgen.
    • nieuwe kousen, shirts en broeken de eerste paar wasbeurten apart wassen.
    • maximaal op 40 graden wassen, mits anders staat aangegeven.
    • NOOIT in de droogtrommel drogen. De kleding droogt aan de waslijn erg snel.
    • sterk vervuilde artikelen niet weken maar direct wassen.
    • bij het wassen en centrifugeren de kleding naar binnen draaien zodat de opdruk beschermd is.
    • niet chemisch reinigen.
    • niet borstelen of krabben aan de opdruk in natte toestand.
    • niet wringen.

4. Indien door het niet in acht nemen van de wasvoorschriften schade aan de kleding ontstaat, wordt het team daarvoor aansprakelijk gesteld en worden ten laste van het team kosten in rekening gebracht (zie punt 9).

5. Degene die de kleding heeft gewassen of heeft laten wassen, zorgt ervoor dat de kleding minimaal een uur voor aanvang van de volgende thuiswedstrijd, of voor de door de leider vastgestelde vertrektijd ingeval van een uitwedstrijd, voor het team beschikbaar is.

6. De wedstrijdkleding (shirt, broek, sokken) mag uitsluitend tijdens de wedstrijden worden gedragen. De wedstrijdkleding en eventueel extra kledingpakket (voor trainingen) mogen dus NIET in de vrije tijd worden gebruikt.

7. Wedstrijdsokken worden eenmalig verstrekt. Bij beschadiging of vermissing van de wedstrijdsokken kunnen tegen ondertekening van een incasso-opdracht nieuwe wedstrijdsokken bij de kledingcommissie worden gekocht.

8. Zonder toestemming van de kledingcommissie mogen op de kleding geen teksten of andere uitingen worden aangebracht.

9. Iedere gebruiker is verplicht om zorgvuldig met de kleding om te gaan. Bij vermissing of beschadiging ten gevolge van onjuist of onzorgvuldig gebruik van de kleding, worden ten laste van de speler of het team kosten in rekening gebracht. De te betalen vergoeding bestaat uit de bruto adviesprijs vermeerderd met de eventuele extra kosten van opdrukken logo SVS, sponsornaam, rugnummer en klein nummer. Uitzondering hierop is bij beëindiging van de kledinglijn aan het einde van het betreffende seizoen. In dat geval zullen door de kledingcommissie andere bedragen worden vastgesteld.

Is iemand bijvoorbeeld een broekje kwijt, dan dient voor eigen rekening een nieuw exemplaar te worden aangeschaft. Dit kan bij de kledingcommissie.

        • Let wel: er dient eerst een akkoordverklaring getekend te worden door speler cq ouder dat het bedrag via de ledenadministratie kan worden ingehouden. Pas dan wordt een nieuw kledingstuk wordt verstrekt!

Hiermee worden de risico’s van contante geldstromen voorkomen.

10. Voor niet ingeleverde, kwijtgeraakte of ernstig beschadigde en niet meer te gebruiken extra kleding, niet zijnde het basispakket, dient een vergoeding betaald te worden, bestaande uit de bruto adviesprijs en de eventuele extra kosten van opdrukken logo SVS, sponsornaam, rugnummer en klein nummer. Uitzondering hierop is bij beëindiging van de kledinglijn aan het einde van het betreffende seizoen. In dat geval zullen door de kledingcommissie andere bedragen worden vastgesteld.

11. Indien tijdens de wedstrijd schade aan de kleding is ontstaan, dient dit direct na afloop van de wedstrijd door de speler bij de leider te worden gemeld. Deze meldt dit direct bij de kledingcommissie. Voor schade aan de kleding die tijdens de wedstrijd is ontstaan (bijvoorbeeld een stukgetrokken shirt) zal een speler niet aansprakelijk worden gesteld, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld. Dit is ter beoordeling van de kledingcommissie.

12. Bij vermissing van kledingstukken of geconstateerde schade aan de kleding anders dan hiervoor bedoelt, dient de leider dit direct na constatering te melden bij de kledingcommissie. Of iemand aansprakelijk wordt gesteld is ter beoordeling aan de kledingcommissie. Bij vermeende diefstal moet een proces verbaal van aangifte van de politie worden overgelegd.

13. Aan het einde van het voetbalseizoen dienen de leiders er voor te zorgen dat de tassen met alle kledingstukken en toebehoren worden ingeleverd bij de kledingcommissie. Wanneer aan het einde van het seizoen blijkt, dat er spullen ontbreken die niet zijn gemeld en/of er is sprake van niet gemelde schade, worden ten laste van het team de daaraan verbonden kosten in rekening gebracht (zie punt 9). Het is de verantwoordelijkheid van de leider dat alle verstrekte spullen weer worden ingeleverd. Het is dan ook de leider die hier achter aan gaat en niet de kledingcommissie.

15. In de gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de kledingcommissie.

Materialen

SV Schalkhaar zorgt ervoor dat u uw favoriete sport voetbal onder prima omstandigheden kunt beoefenen. Naast prima onderhouden velden en ruime kleedkamers stelt de vereniging ook voldoende materialen beschikbaar die, naast tijdens de wedstrijden, tijdens trainingen kunnen worden ingezet.

Materialen per team:

        • Hesjes
        • Petjes
        • Waterzak met 2 bidons en een spons
        • Ballenzak
        • Ballen: deze worden in een (eventueel gedeeld) ballenrek verzameld

Naast de materialen per team kan er gebruik worden gemaakt van generieke materialen, zoals pionnen en doelen in verschillende maten. Gebruik daarvan niet meer dan u strikt nodig hebt, zodat een ander niet misgrijpt. Plaats na afloop van de training de doelen weer achter de afrastering.

Spelregels bij het gebruik van de materialen
Uitgangspunt is dat u als een goede huisvader/-moeder omgaat met de aan uw team ter beschikking gestelde materialen. Mocht er onverhoopt toch schade aan de materialen ontstaan of mochten onverhoopt toch zaken kwijt raken, meld dat dan direct aan onze materiaalman, Bas Rensen, via de mail: materialen@svschalkhaar.nl. Dan kan er tijdig voor vervanging worden gezorgd.

Wij verwachten van u dat u spelers aanspreekt op hun eigen verantwoordelijkheid voor de ter beschikking gestelde materialen.
Wij gaan er van uit dat, daar waar u het ballenrek deelt met een ander team, u zo sportief bent dat, als uw team ballen kwijt raakt, u zelf de verantwoording daarvoor neemt en niet verwijst naar het andere team.

Tip is om eens kennis te maken met het kader van het team waarmee uw team het ballenrek deelt en met elkaar goede afspraken te maken over het gebruik van het ballenrek.

Ten aanzien van de ballen gelden de volgende regels:

        • het is niet toegestaan ballen achter te houden. Ballen dienen in het daarvoor bestemde ballenrek opgeslagen te worden. Zo heeft onze materiaalman er zicht op en hebben zij de mogelijkheid de kwaliteit te checken en daar waar nodig ballen te vervangen
        • zorg er voor dat ballen die over hekken gaan direct weer worden opgehaald. Het kan niet zo zijn dat bij een training een bal over een hek wordt geschoten en er een andere bal wordt gepakt waarmee wordt doorgespeeld. Zorg ook bij wedstrijden dat ballen direct worden opgehaald
        • tel voor en na de training altijd even de ballen, zodat u zeker weet dat het juiste aantal ballen weer terug gaat in het ballenhok
        • mochten er ballen zijn die kapot zijn, geef dat dan door aan Bas Rensen via een mail aan. Geef aan bij welk team de ballen worden gemist. Dan kan Bas er voor zorgen dat ballen worden vervangen.
        • deponeer kapotte ballen in de daarvoor bestemde bak in het ballenhok
        • komen ballen bij de training of tijdens een wedstrijd in het water om het complex terecht en kun je ze daar niet uit halen, geef dat dan door aan de onderhoudsploeg. Zij kunnen dan door de week zo snel mogelijk met de juiste hulpmiddelen de ballen uit het water halen en via de materiaalmensen er voorzorgen dat de ballen weer in de juiste rekken terecht komen. Mail hiervoor naar: ajwvandorst@home.nl
        • spreek de spelers ook op hun verantwoordelijkheid aan voor de materialen, in dit geval de ballen

Sancties
Indien wordt geconstateerd dat materialen kwijt zijn of kapot zijn zonder dat daar melding van is gemaakt, zal het betreffende team voor de kosten moeten opdraaien.

Sportpark De Horsterhoek - Horsterhoekweg 9 - 7433 SV Schalkhaar - Tel. 0570 62 35 12 | Privacybeleid | Disclaimer | Gedragsconvenant
  • Home
  • SV Schalkhaar
    • Nieuws
    • Corona protocol
    • Agenda
    • Hoofdbestuur
      • Hoofdbestuur
      • Beleidsplan
      • Jaarverslag 2018-2019
      • Jaarverslag 2016-2017
      • Jaarverslag 2015-2016
      • Jaarverslag 2014-2015
      • Reglementen
    • Commissies
      • Commissie Voetbal
        • Jeugdcommissie
        • Introductie voor ouders
        • Handleiding Kader Jeugd
        • Leeftijdscoördinatoren jeugd
        • Richtlijnen BVO’s
        • Sportiviteitsbeleid
      • Commissie Handbal
        • Commissie Sfeer
        • Commissie Groei
        • Commissie Technische Zaken
        • Commissie PR & Communicatie
      • Commissie Exploitatie
      • Commissie Sponsoring
        • Vrienden van SV Schalkhaar
      • Commissie Communicatie
      • Commissie NSA
        • Niet Sport Activiteiten
      • Commissie Ethiek
        • Privacy protocol SV Schalkhaar
        • Gedragsconvenant
    • Organogram
    • Vacatures
    • Historie
    • Contact
  • 75-jarig Jubileum
    • Nieuws
    • Agenda
    • Theo Hagen Jubileumloop
    • Bistro De Horsterhoek
    • Vrijwilligers
    • Sponsoring
    • Merchandise
    • Donatie
  • Voetbal
    • Nieuws voetbal
    • Programma & Uitslagen
    • Afgelastingen
    • Jeugd informatie
      • Leeftijdscoördinatoren jeugd
      • Jeugdcommissie
      • Introductie voor ouders
      • Handleiding Kader Jeugd
      • Indelingsbeleid seizoen 21/22
    • Selectie
      • SV Schalkhaar 1
      • SV Schalkhaar Dames 1
      • SV Schalkhaar 2
      • SV Schalkhaar 3
    • Lid worden?
      • Lid worden?
      • Afmelden
      • Contributie Reglement
      • Dispensatie KNVB
      • Trainingsschema
  • Handbal
    • Nieuws handbal
    • Corona protocol handbal
    • INFO brieven
    • Selectie
      • Dames 1
    • Lid worden?
      • Lidmaatschap
      • Gratis meetrainen
      • Contributie
      • Opzegging
    • Trainingsschema
    • Introtrainingen
    • Jongenshandbal
    • Spelregels Handbal
    • Sporthallenlijst
    • Beachhandbal
    • TAKT Regiohandbal
  • Biljart
    • Lid worden?
    • Historie
    • Dinsdaggroep
    • Woensdaggroep
    • 10 OVER ROOD TOERNOOI
  • Jeu de Boules
    • Lid worden?
    • Spelregels Jeu de Boules
  • Ledeninfo
    • Lid worden?
      • Lid worden voetbal
      • Lid worden handbal
      • Lid worden biljart
      • Lid worden jeu de boules
    • Stage
    • Vrijwilliger worden?
    • Vrijwilliger van het jaar
    • Kantine
      • Reserveringsaanvraag kantine SV Schalkhaar
      • Bardiensten
      • Evenementen
    • Kleding + Materialen
    • Velden
      • Accomodatiegebruik
      • Gebruik Kunstgrasvelden
      • Huur Velden
    • Verzorgingsteam
    • Reiskosten
    • Commissie Ethiek
      • Privacy protocol SV Schalkhaar
      • Gedragsconvenant
    • Agenda
  • Webshop
    • Jubileum shop
    • Voetbal shop
    • Handbal shop
  •      
SV Schalkhaar

SV Schalkhaar gebruikt cookies en soortgelijke technieken voor de volgende doeleinden: het optimaliseren van de website, de integratie van social media, het verzamelen en analyseren van statistieken en om u van gerichte informatie te voorzien. Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geeft u aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Klik hier voor de cookie instellingen en ons privacybeleid.

SV Schalkhaar
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacybeleid

SV Schalkhaar is wettelijk verplicht om u toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken, en u te informeren over het gebruik daarvan op de site.

Voor een aantal van bovenstaande punten is het vastleggen van bezoekersgedrag noodzakelijk. Ook derde partijen kunnen deze cookies plaatsen via SV Schalkhaar, zoals bijvoorbeeld het geval is bij embedded video’s van YouTube.

SV Schalkhaar gebruikt cookies en soortgelijke technieken voor de volgende doeleinden:

– het optimaliseren van de website
– de integratie van social media
– het verzamelen en analyseren van statistieken

Lees ons volledige privacybeleid hier

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt Noodzakelijke Cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat wij uw voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als u deze cookie uitschakelt, kunnen we uw voorkeuren niet opslaan. Dit betekent dat elke keer dat u deze website bezoekt, u cookies weer moet inschakelen of uitschakelen.

Cookies van derden

Deze website gebruikt Google Analytics om anonieme informatie te verzamelen, zoals het aantal bezoekers van de site en de meest populaire pagina’s.

Door deze cookie ingeschakeld te houden, kunnen we onze website verbeteren.

Schakel eerst strikt noodzakelijke cookies in, zodat we uw voorkeuren kunnen opslaan!