Voorafgaand aan deze wedstrijd twee ploegen met hetzelfde aantal verliespunten. Deze vereniging die het momenteel erg goed doet in de tweede klasse wordt getraind door ex FC Twente speler Berthil ter Avest. Ook de huidige trainer van Ajax, Erik ten Hag, is als jeugdspeler bij deze vereniging begonnen.

SV Schalkhaar begon met Rokay Haafkens terug op zijn positie als rechter verdediger. Hierdoor keerde Delano Haulussy terug in het hart van de verdediging. Het eerste kwartier gebeurde weinig voor beide doelen, terwijl SV Schalkhaar op dat moment veruit het betere spel op de mat legde. De meeste dreiging kwam vanaf links, waar Sven Kelder regelmatig zijn directe tegenstander op zocht. Zijn acties waren prima, echter het bereiken van een vrije medespeler bleek wat lastiger. De beste mogelijkheid was na een kwartier, Milan te Riele draaide weg bij een tegenstander, maar zijn schot van een meter of vijftien vloog rakelings over het doel.

Bon Boys moest het na 25 minuten doen zonder hun centrumverdediger die, met op het oog vervelende knieblessure, het veld verliet. SV Schalkhaar speelde het grootste deel van de eerste helft goed, maar tot scoren kwam het niet. Daarna werd de thuisploeg slordig en teveel ballen werden onnodig ingeleverd bij de tegenstander. Onbewust maak je de tegenstander hierdoor beter. Vlak voor rust ging het bijna mis, een tegenstander glipte door de verdediging van SV Schalkhaar. De zeer attente keeper Frans van Oldeniel plukte de bal van de voet van deze doorgebroken speler, waardoor een ruststand van 0-0.

De tweede helft leverde een mooi schouwspel op met kansen voor beide ploegen. Zo was het twee minuten na rust een speler van Bon Boys die de bal tot opluchting van de Schalkhaarders in het zijnet schoot. Aan de andere kant passte Michiel Hullegie prachtig binnendoor op Sven Kelder. Ook zijn inzet belande in het zijnet. Vervolgens schoot Jason Westerkamp van 20 meter vlak over de kruising.  Wederom een mooie actie van Sven Kelder die de bal voor de voeten van David Klopman legde, vanaf de zijlijn leek het op de openingstreffer, maar de bal belandt enkele centimeters aan de verkeerde kant van de paal naast het doel.

Dat Bon Boys niet voor niets de nodige punten hebben vergaard, lieten zij ook wel zien. Wederom was het Frans van Oldeniel die een vrij staande speler van scoren onthield. De ingevallen aanvaller van SV Schalkhaar, Ahmet Erdem, kreeg vervolgens twee mogelijkheden om de score te openen, twee keer goed keeperswerk. In de 84 ste minuut ging het mis voor de thuisploeg. Een bal op de achterlijn in de zestien werd verkeerd beoordeeld waarna de teruggelegde bal moeiteloos in het leegstaande doel werd geplaatst.

Helaas was voor SV Schalkhaar te weinig tijd om het alsnog goed te maken. Kortom een vervelende en zeker onnodige nederlaag voor de zwart- witten uit Schalkhaar. Volgende week is een vrij weekend in het amateurvoetbal gepland, maar SV Schalkhaar speelt dan haar inhaalwedstrijd tegen Vogido. Deze wedstrijd begint om 14.00 uur en wordt gespeeld in Schalkhaar. U bent van harte welkom. Bij winst is er weer aansluiting bij de bovenste ploegen.